fredag 21. september 2012

skuffelse






Jeg har blitt så skuffet den siste tiden. I lang tid har jeg hørt at vi har verdens beste av alt, helsevesen,politi, skole, vei etc.etc.

Dessverre har det vist seg at dette ikke er sant. Det dukker stadig opp nye ting som ikke er bra. Folk dør på sykehus på grunn av for få folk og dårlig utstyr. Det å komme på sykehus er livsfarlig.

Mennesker som ikke får den medisin som forlenger livet for at den er for kostbar.
Rus og psykiatri behandling blir bygd ned
Politiet det samme.
Veier er fortsatt full av hull. Firefelts veier og veier med midtdelere som bevislig redder liv. blir bygget av snegler.

Det virker som det er mye verre en jeg trodde til å begynne med.

Korrupsjonen sprer om seg. Underslag og misbruk av fellesskapets midler er et stadig gjentakende problem.

Hva feiler det samfunnet?

Det at vi har dårlige politikere er nok den viktigste grunnen.
Lite blir gjort og med dårlig oppfølging av det som blir gjort.

Det virker som det eneste som blir gjort bra er overføring av store pengesummer til korrupte land, hvor makt eliten lever fett på Norske skatte betaleres penger. Dette er store summer.

Personlig kunne jeg tenke meg at noe av disse pengene kunne vært brukt i Norge. Vi kunne fått til mye , fattigdommen i Norge kunne vært mer eller mindre vekk med jobb , utdannelse og annen hjelp.
Det er nok av ting som kunne bedres.

Men med så tafatte politikere skal det mye til om det blir noe bedre.
Det som er bra nå er at det har blitt et fokus på ting som ikke er bra.
Det startet med Gjørv kommisjonen , så akkurat dette er godt

Men skuffelsen har blitt stor, og jeg lurer på om den noen gang vil
 forsvinne igjen.

Dette er mine tanker nå. Vi burde kunne gjøre det Norske samfunnet bedre enn det er. Jeg tror den buddhistiske læren passer akkurat her.

Vi får se

Alt vel
Taishi



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar