torsdag 2. august 2012

På besøk i Bugakuji Zen tempel








Her kommer litt fra mitt besøk i Bugakuji Zen tempel utenfor Kristiansand.

Jeg fikk med meg min sønn Markus og startet hjemmefra i 10 tiden.
Nå er ikke jeg så veldig glad i å kjøre bil . Så akkurat denne delen av reisen føltes lang. Men vi hadde det hyggelig , så reisen gikk ganske greit. Tok oss en rask hamburger på veien , så vi var effektive også!



Vi var fremme ved tempelet litt over fire. Der sto Såzen og ventet.
Vi hadde en hyggelig samtale før innvielsen.




Innvielsen var høytidelig og fin, samtidig som jeg ble guidet gjennom den på en grei og måte. Jeg må si at jeg var litt nervøs på forhånd på hvor vanskelig og krevende seremonien var. Men jeg følte at det gikk riktig bra.

Og jeg fikk mitt Dharma navn Taishi som betyr omtrent : Stort formål,

Jeg var ganske fornøyd med navnet, selv om det blir vanskelig å leve (opp til) det.

Etter seremonien hadde vi en hyggelig samtale og te og kaker med Såzen  , søster Anjun og Såzens kone Eri.

Veldig fine og hyggelige mennesker. Takk til Dere for et meget hyggelig besøk!

Til alle Dere som har tenkt tanken på å dra på "pilgrimstur" for innvielse eller besøk! GJØR DET, dere vil ikke angre.
Det var verdt reisen!



   Alt vel
 Frank Taishi








  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar