mandag 27. februar 2012

Djevelens mus!

Nå har jeg ett problem. Vi har ett gammelt torp i Sverige , og når vi stenger for vinteren og reiser hjem er det andre beboere som flytter inn, nemlig mus,mus,mus. Og sulten og ødeleggelse lysten er stor. Mat som er igjen,gummi,skumplast ,voks osv. blir fortært i rask tempo. Hva gjør jeg nå. Musefeller,gift eller?
Buddhas leveregel nummer en sier "påta seg øvelsen med ikke å ta liv" Hva gjør jeg. Lar musa herje fritt? Det har jeg ikke råd eller lyst til. Jeg har prøvd å tømme for alt spis bart og tette mot inntrengning, men det nytter ikke å holde gnagerne ute. Jeg har tenkt på det å ha et stort bur å fange de i og så transportere de vekk senere. Men problemet er at de vil sulte ihjel før jeg kommer bort igjen. Det er en tanke som jeg ikke liker.
Det ser ut som det å ta livet av gnagerne er eneste utvei som jeg kommer på. Eller??  finnes det andre løsninger.
Ta livet av de raskt og smertefritt? ??

Er det noen som har tanker om dette??



Alt vel
                             Frank.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar